W pierwszej edycji Agricoli PL nie obyło się bez błędów na kartach, które w znacznym stopniu mogą zachwiać rozgrywką. Poniżej znajduje się lista wychwyconych błędnych kart wraz z poprawnym tekstem, jaki powinien się na nich znaleźć.

Lista kartEdytuj

(E-159) Głowa rodziny Edytuj

Możesz korzystać z jakichkolwiek pól akcji "Buduj izby" oraz "Powiększ rodzinę" nawet wtedy, kiedy pola te zajęte są już przez innego gracza.

(E-203) Owczarz Edytuj

Jeżeli w fazie powiększania stada podczas żniw posiadzasz co najmniej 4 owce, otrzymujesz 2 jagnięta, a nie jedno, o ile masz na nie miejsce. (nie wolno gotować jagniąt!)

(I-233) Zarządca gospodarstwa Edytuj

Hofverwalter.jpg

Informacja zawarta na karcie: "...W przeciwieństwie do karty z etapu 5 możesz potem kupić małe usprawnienie..." jest tylko wtedy prawdziwa jeśli umieścisz członka rodziny na polu akcji "Powiększ rodzinę i małe usprawnienie" a nie inaczej np. poprzez innego pomocnika.

Tekst na karcie powinien brzmieć: Jeżeli zbudujesz glinianą chatę lub kamienny dom, możesz jednorazowo, po wyborze akcji Powiększ rodzinę wykonać akcję Powiększ rodzinę tak, jak akcję z etapu 5: Powiększ rodzinę pomimo braku miejsca. Jeśli wybierzesz do tego pole akcji z etapy drugiego możesz potem kupić małe usprawnienie. Kolejne powiększenia rodziny przebiegają zgodnie ze standardowymi zasadami.

(I-234) Handlarz drewnem Edytuj

Prawidłowy tekst: Za każdym razem gdy w wyniku skorzystania z akcji inny gracz otrzymuje drewno, możesz mu zabrać 1 drewno, płacąc mu 1 żywność jako odszkodowanie.

(I-262) Woziwoda Edytuj

Wassertrager.jpg

Informacja zawarta na karcie: "...Jeśli studnia już została zbudowana, weź 1 żywność (za bieżącą rundę) od razu." jest błędnie przetłumaczona. Powinno być: "...Jeśli studnia już została zbudowana, połóż żywność od razu."

(K-266) Wyrobnik Edytuj

Ackerfrohne.jpg

Informacja zawarta na karcie: "Zawsze przed wykonaniem akcji..." jest bezosobowa i może sugerować, że karta jest aktywowana gdy ktokolwiek ją wykonuje. Powinno być: "Zawsze zanim wykonasz akcję..."

(K-288) Magazynier Edytuj

Magazynier.jpg

Istotny błąd! Czyni tę kartę mocniejszą... Za każdym razem, gdy poprzez akcję zabierasz z planszy trzcinę i kamień (a nie jak jest - lub) dostajesz dodatkowo do wyboru 1 Glinę lub 1 Zboże.

(K-303) Rozłupywacz kamieni Edytuj

Steinklopfer.jpg

Informacja zawarta na karcie: "...Musisz zapłacić zwykłą stawkę za przebudowę" jest błędna. Słowo "zwykłą" należałoby usunąć - można bowiem korzystać z pomocników i usprawnień i przebudować taniej.

(Z-325) Wiejska piękność Edytuj

W dowolnym momencie gry możesz, nie wykorzystując do tego członka swojej rodziny, ale płacąc 3 żywności, skorzystać z akcji Powiększenie rodziny. Musisz mieć miejsce na potomstwo. Może ono pracować od następnej rundy.

LinkiEdytuj

wyłapane błędy na forum wydawnictwa Lacerta

Więcej z Fandomu