FANDOM

Gra planszowa autorstwa Vlaada Chvátil. Gracze wcielają się w role władców podziemi, którzy zarządzają lochami. Lochy za pomocą chochlików można rozwijać kopiąc nowe tunele, budując komnaty, sprowadzając nowe stwory, i wydobywając złoto. W trakcie gry do lochów przychodzą także dobrzy bohaterowie którzy chcą zniszczyć szerzące się w lochach zło, oraz biuro podatkowe któremu trzeba płacić podatki od nieruchomości.

Gra składa się z dwóch lat, kończących się atakiem "dobrych" bohaterów. Każdy rok składa się z 4 sezonów (tur). W każdej turze gracze równocześnie wybierają trzy z możliwych ośmiu akcji. Każda akcja ma miejsce tylko na trzech sługusów, co oznacza że w grze na cztery osoby, któryś z graczy może zostać zablokowany (w grze na dwie i trzy osoby wprowadza się sztucznego gracza w celu blokowania akcji). Z akcji gracze pozyskują jedzenie dla potworów, poprawiają swój wizerunek wśród "dobrych" bohaterów (silniejsi bohaterowie idą do bardziej złego gracza), kopią nowe tunele i wydobywają złoto za pomocą chochlików, rekrutują stwory i kupują pułapki i komnaty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki